HTML

Kerékpárral Passautól Bécsig

A Velencei tó és a Fertő tó körülbiciklizése után most a Duna menti kerékpárút ausztriai szakaszának vágunk neki. Négy nap alatt szeretnénk Passauból Bécsig tekerni. Ez kb. 320 kilométer. Izgatottan készülök erre az újabb kihívásra.

Friss topikok

Címkék

Hajóval a Dunán 1. nap: Bécs- Linz

2013.08.20. 20:59 armaiera

2013. július 24.

A hajóval utazni igazi luxus volt.

Reggel gyorsan összekaptuk magunkat és már indulhattunk is. Reggelit ígértek a hajón, én azért biztonságosnak éreztem a csomagunkban levő pár szendvicset. Már kihurcolkodtunk az autóhoz, még Ferire kellett várni, de ő csak nem jött. Visszaszaladtam megnézni, mit csinál olyan sokáig, hát ledöbbenve láttam, ömlik a vér a kezéből, próbál valamit nyomkodni rá. Kiderült, belekapott a borotvájába, és a hárompengés borotva, három rétegben nyeste le az egyik ujja hegyét. Gyorsan bekötözgettük és végre elindultunk. Bécs Nussdorf kikötőből indult a hajó. Feri már korábban felfedezte a parkolási és közlekedési lehetőségeket, így nem kellett sokat teketóriáznunk. Nagyon közel találtunk ingyenes parkolóhelyet. Kipakoltuk a bicikliket, legurultunk a kikötőhöz és megkezdődött a beszállás.

Hajónk a  Kaiserin Elisabeth

P1020003 (Kopie).JPG

A személyzet nagyon kedves volt. A beszállójegyeket már korábban megkaptuk postán, csak a kerékpár szállítási díjat kellett a helyszínen fizetni. Kijelölt helyünk volt az éttermi részben, ahol már a reggelire terített asztal várt minket.

8 óra 5 perckor felhúzták a horgonyt és elindultunk. A hajó nagyon szép volt, nem volt semmi csalás az utazási ajánlatban. Azt kaptuk, amit ígértek. A fedélzeten napozóágyak, székek voltak, árnyékos és napos pihenőhelyek. A belső éttermi rész pedig egy kis visszavonulásra is lehetőséget adott. Természetesen büfék is voltak, de az sem volt gond, hogy az otthonról hozott inni- és ennivalónkat fogyasztottuk.

Nem volt tele a hajó, a későbbi kikötőkben mindig voltak újabb fel- és leszálló utasok. Tehát nem mindenki tette meg végig a Bécs-Passau  útvonalat. Viszont nagyon sok bicikli volt a fedélzeten. Részben az utasoké, hasonlóan. mint a miénk, de a hajótársaság sok saját kerékpárt szállított.

Már a beszállásnál felfigyeltünk egy magyar házaspárra. Először csak köszöntöttük egymást, de később elég hosszan beszélgettünk is velük. Ők a vonatos visszautazást választották, de elismerőleg nyilatkoztak kerékpáros vállalkozásunkról.

A bőséges reggeli után én feltelepedtem a fedélzetre és csak gyönyörködtem a tájban, a folyóban, a hajókban és figyeltem a parton biciklizőket. Izgatottan gondoltam rá, rövidesen mi is ott fogunk tekerni.

A fedélzeten pihenésre és komoly eszmecserére is volt lehetőség

048 (Kopie).JPG

P1010884 (Medium).JPG

P1010955 (Medium).JPG

P1010961 (Medium).JPG

9 óra 10 perckor behajóztunk az első zsilipezéshez, Greifensteinnél. Nagyon érdekes volt, még sosem éltem át ilyet.

Zsilipezéshez érkezünk

P1010871 (Medium).JPG

10 óra 20 perckor Tullnnál mentünk át az első híd alatt. Számomra a hidak a legcsodálatosabb építménynek számítanak. Nem túl gyakran van az embernek alkalma egy híd alatt áthajókázni, hát most ezt is megéltem pár alkalommal. Egyetemista koromban kétszemélyes turistakenukkal voltunk vízitúrán a tátrai folyókon. Akkor gyakran húztuk meg magunkat hidak védelmében a tűző napsugarak, vagy a szakadó eső ellen.

11 órakor már a második duzzasztónál, Altenwörthnél zsilipeltünk. 89 méterről 274 méterre emelték meg a hajót és ez a magasságkülönbség fennállt a többi duzzasztónál is.

Útközben a parti nevezetességeket hangszórón keresztül ismertették, németül és angolul is. Mindig tudtuk hol járunk és mit látunk.

Fél kettőkor kikötött a hajónk és egy rövid sétát tehettünk a nagyon hangulatos kisvárosban, Dürnsteinban.

Kikötés előtt- a háttérben Dürnstein

P1010981 (Kopie).JPG

A kanyargó Duna látképe egy parti magaslatról

P1020017 (Kopie).JPG

Délután már látszottak a vacsorához való előkészületek. Terítés és nagy sürgés- forgás volt az éttermi részben. Hat órakor pedig már hívtak is minket a pazar svédasztalos vacsorához.

P1020070 (Kopie).JPG

Fél kilencre értünk Greinbe, ahol egy kis várakozás után, autóbuszra kellett átszállnunk. Kb. 40 perces buszozás után értünk Linzbe, különböző 4 és 5 csillagos szállodákban helyezték el az utasokat. A miénk egy pazar ötcsillagos volt. Csak az volt a baj, hogy igazából nem is tudtuk felfedezni. Elég későn értünk oda és reggel hétkor már indultunk is tovább.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.